De website frieschdagblad.nl maakt gebruik van cookies.
maandag 23 april

Economiezaterdag, 3 oktober 2009

Jongeren denken positief over biologisch eten
Wageningen - Jongeren tussen de 12 en 25 jaar staan positief tegenover biologische voeding. Zij associëren ‘biologisch’ met vers, diervriendelijk en gezond. Verkoopkanalen waar jongeren veel gebruik van maken zoals kantines en stations kunnen nieuwe afzetkanalen zijn voor biologisch voedsel. Dit blijkt uit onderzoek van het Landbouw-Economisch Instituut (LEI).
Liefst 70 procent van de bijna zeshonderd ondervraagden geeft aan dat biologische voeding op z’n minst een beetje bij hen past. De helft van de onderzochte jongeren vindt biologische producten wel duur.
De supermarkt is een belangrijk verkoopkanaal voor biologische producten aan jongeren. Niet alleen voor hoofdmaaltijden voor uitwonenden, maar ook voor tussendoortjes en lunches voor thuiswonende scholieren.
Uitwonende jongeren kopen meer eten bij (benzine)stations en supermarkten met veel gemaksproducten. Omdat de uitwonenden over het algemeen wat ouder zijn en bewuster met eten omgaan dan de jongere groep, kunnen zogenaamde out-of-home-kanalen (bedrijfsrestaurants, kantines en trein- of benzinestations) ook goede afzetpunten zijn voor biologische producten, aldus de onderzoekers.
Hoewel jongeren biologisch over het algemeen niet saai vinden, vinden ze het ook niet hip en trendy. Jongeren voelen zich met name aangetrokken tot ‘gezond’ en ‘groen’. Daarmee kunnen biologische producten groep dan ook het best vermarkt worden.

Vertel een vriend | Reageer op dit artikel | Aantal reacties 0


Reacties:

economie
Familieberichten
Advertenties